Õppereis Küprosele

Käesoleva aasta märtsikuu lõpus avanes mul lõpuks suurepärane võimalus osaleda Covidi tõttu pikalt edasilükatud kursusel "Inspiring Healthy Lifestyles to Learners" Küprosel Nicosias. Olin väga põnevil, sest kursuse kirjeldus lubas tutvustada ideed: ole aktiivne, söö tervislikult ja ole emotsionaalselt tasakaalus läbi mitmete kohalike looduskaunite kohtade külastuste ja aktiivsete tegevuste vabas õhus. Kui varasemalt olin osalenud õpirännetes ikka koos oma toredate kolleegidega, siis seekord osalesin valitud kursusel meie koolist ainsana. Ka see tekitas veidi elevust ja ärevust.

Märstikuu lumisest ja sombusest ilmast kõigest 4 lennutunni kaugusel oli päikeseline ja soe Küpros, mis tervitas juba lennujaamas mõnusa sooja briisiga. 40 minutit bussisõitu Larnaca lennuväljalt Nicosiasse möödus väga kiiresti, sest uudistamist bussi aknast juba jagus. Õhtusest jalutuskäigust jäi meelde see, et kõikal oli hulganisti kasse ja puude all vedeles hunnikutes sidruneid ja muid tsitruselisi. Miks neid küll keegi üles ei korja?

Esmaspäeva hommikul koolituskeskuses ootasid mind juba fuajees sõbralikud ja naeratavad näod Rumeeniast ja esimesed muremõtted kadusid. Selgus, et minu kursusel ongi ainsateks osalejateks veel 7 Rumeeniast pärit õpetajat. Kuna samal ajal toimus teinegi kursus "Environmental Education and outdoor eduction in non-formal settings" ja enamasti toimusid tegevused koos, siis õnneks oli meie rühm siiski kultuuriliselt mitmekesisem, sest eelpool kirjeldatud kursusel osales veel 3 Horvaatiast, 2 Hispaaniast, 3 Saksamaalt ja 1 Kreekast pärit õpetajat. Võin öelda, et tegelikult tekkiski mul hoopis teise kursusel osalejatega parem klapp ning arvan, et sain antud seltskonnast endale mõned uued väga head tuttavad, kellega ka edaspidi kasvõi läbi Erasmuse projektide koostööd teha.

Esimene päev viidi läbi koolituskeskuse lähedal asuvas Nicosia tüüpilises linnapargis, kus mängisime tutvumis- ka koostööd arendavaid mänge. Õppisime läbi mängu ka veidi kreeka keelt. Oli väga põnev saada lähemalt tuttavaks kõigi teiste kursusel osalejatega. Lisaks tutvustati meile üldiselt kursuse sisu ja seda, mis meid edaspidi ees ootab. Arutlesime üldiselt tervislike eluviiside teemadel ja seda, kui oluline on õpetaja roll tervislike eluviiside tutvustamisel
Teisel päeval viidi meid Troodose mäestikus asuvasse rahvusparki, kus osalesime aaretejahil, kõndisime kaunis metsapargis ja arutlesime emotsionaalse tasakaalu teemadel. Koostasime enda "eluratta", et näha, kas kõik eluvaldkonnad on omavahel harmoonias ja tasakaalus ning piisavalt kõrge "kvaliteediindeksiga".
Pärastlõunal külastasime Kakopetria küla- maaliline ja armas küla, mis paistis küll antud hetkel, kui polnud turismihooaega, inimtühi.
 Kolmandal päeval sõitsime kohalikku biofarmi, nägime, kuidas valmistatakse kohalikku Halloumi ja Anari- juustu, vaatasime, kuidas peetakse loomi, kasvatatakse ürte ja teisi puu- ja juurvilju. Talus valmistati meile ka orgaaniline lõunasöök. Oli tõsiselt huvitav kogemus.
Neljandal päeval sõitsime Ayia Napa randa, kus toimus joogasessioon, mediteerisime ja tegime hingamisharjutusi. Lisaks tegime harjutusi emotsioonide väljendamiseks ja jagasime enda isiklikke emotsioonidega seotud lugusid. Antud päev oli ilmselt minu jaoks ka kõige keerulisem, sest tundsin, kui raske ja ebamugav oli minu jaoks võõras kohas, võõras seltskonnas oma keha ja meeli lõõgastada ja mediteerida. Hiljem külastasime Cape Grekot ja tegime kaljudelt ilusaid pilte.
Viimasel päeval olid koolituskeskuses kokkuvõtvad tegevused ja mängud ning loomulikult saime kätte oma väljateenitud sertifikaadid.

Kursus oli väga tihe ja viis päeva möödusid imekiiresti. Suureks plussiks oli minu jaoks see, et tõesti oli tegemist praktilise kursusega ning tegevused olid seotud ümbritseva keskkonna, looduse ja kultuuriga. Nädala jooksul oli tõeliselt palju aktiivset keelepraktikat, kuid kogu suhtlus oli ladus, sest kokku oli sattunud üks lõbus ja ühtehoidev seltskond. Kindlasti pani aeg Küprosel mind rohkem mõtlema ka enda emotsionaalse heaolu peale ja seda rohkem tähtsustama. Ja see imekaunis Küprose loodus... Särvvalged liivarannad ja puhtaim vesi Vahemeres, kaunid orud ja mäed saare keskosas.

Teel lennujaama õnnestus näha ka soolajärvel peatuvaid flamingosid- nimetatakse ju Küprost ka rändlindude võtmepeatuseks Euroopa ja Aafrika vahel.

Populaarsed postitused sellest blogist

Õpirännates õppides. Maltal inglise keelt harjutamas.